Vertrek uit Nederland

Nederland- Noorwegen – IJsland – Groenland- IJsland – Faroer eilanden – Schotland- Nederland

1 augustus 2010-08-02

Vanaf huis naar Amsterdam met het openbaarvervoer, was een hele belevenis. Eerst met de bus naar Hoorn en daarna met de trein naar Amsterdam. Gesleep met de koffers en eenmaal in Amsterdam aangekomen zijn we de achterkant van het station uitgegaan en zagen de Costa Luminosa al liggen. Daar wij dagelijks met het openbaar vervoer gaan J, hadden wij geen o.v chipkaart en moesten we het laatste stukje toch lopend afleggen. Een vreselijke aardige taxichauffeur stopte voor ons en bracht ons voor niks naar de boot. Zo zie je maar weer dat er nog wel aardige mensen bestaan. Na inscheping en onze hut ingericht te hebben, zijn we het schip rond gelopen. Het was voor ons bekend, maar toch weer leuk om alles te zien. We herkenden ook personeel wat er nog steeds werkte, ze herkenden ons niet. J De sluis bij IJmuiden doorgaan was een spectaculair gezicht. Het schip past er net in, er stonden erg veel mensen het schip te bekijken en uit te zwaaien.

2 augustus 2010.

Vandaag op zee, we hebben heerlijk geslapen en genieten nu van al het lekkers aan boord. We hebben net een hoeveelheid mosselen verorberd. De zee is rustig en het weer is goed. Vanavond hebben we een gala- diner en is er een geweldige show in het theater. De excursies zijn geboekt en voorlopig even tot zover onze belevenissen.

Meridian Travel